Małopolska młoda duchem podczas Światowych Dni Młodzieży
Kampania promocyjna Województwa Małopolskiego „Młodość to stan ducha” trwała od 1 do 31 lipca 2016 roku i była przygotowana z myślą o Światowych Dniach Młodzieży. Twarzą kampanii był ponad 80-letni benedyktyn - ojciec Leon Knabit. Kampania była skierowana do pielgrzymów i turystów, którzy odwiedzili Małopolskę podczas Światowych Dni Młodzieży, ale także do mieszkańców regionu.
Działania promocyjne:
- Outdoor
W Krakowie, w miejscach gdzie przebywali pielgrzymi, prezentowanych było 60 billboardów w językach polskim i angielskim oraz tyle samo niestandardowych citylightów z efektem lustra, dzięki którym każdy mógł zobaczyć swoje odbicie obok postaci ojca Leona Knabita i wykonać wspólne zdjęcie.
Kampania outdoorowa obejmowała swoim zasięgiem całe województwo małopolskie - billboardy były zlokalizowane w 19 miastach regionu (Brzesku, Bochni, Chrzanowie, Dąbrowie Tarnowskiej, Gorlicach, Limanowej, Miechowie, Myślenicach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Olkuszu, Oświęcimiu, Proszowicach, Suchej Beskidzkiej, Tarnowie, Wadowicach, Wieliczce, Zakopanem, Skawinie).
Reklama była prezentowana także na kilkunastu tramwajach i autobusach jeżdżących po Krakowie.
- Spot promocyjny
W ramach kampanii przygotowany został także 30-sekundowy spot promocyjny, który pokazywał Małopolskę jako region zachwycający pięknem krajobrazu, ale również pełen walorów duchowych - energii, siły i motywacji. W spocie wystąpili mieszkańcy regionu, którzy w zaskakujacy sposób udowodnili, że właśnie w Małopolsce można odnaleźć młodość ducha, odwagę do przełamywania schematów i realizowania swoch pasji.
Młodość to stan ducha - spot promocyjny
- Internet
W związku z tym, że kampania skierowana była przede wszystkim do ludzi młodych, wiele działań promocyjnych było prowadzonych w internecie. Na oficjalnym fanpage’u Małopolski w języku polskim (FB/LubieMalopolske) oraz na global page w języku angielskim (FB/Malopolskaofficial) przygotowywano specjalne posty z najlepszymi cytatami ojca Leona Knabita w małopolskim kontekście. Na pielgrzymów czekały także materiały video, akcje specjalne i konkursy. Komunikacja prowadzona była w 9 oficjalnych językach ŚDM (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, włoski, portugalski, rosyjski, ukraiński i polski) na wszystkich fan page’ach językowych ŚDM Sp. z o. o. Kampania była prowadzona także na Snapchacie, Instargamie i Youtube.
- Specjalne upominki
Aby pielgrzymi, którzy przyjechali na Światowe Dni Młodzieży do Małopolski, nie zapomnieli o regionie, w punktach informacyjnych ŚDM, czekały na nich wyjątkowe upominki – koronki do Miłosierdzia Bożego wykonane z czerwonych paciorków, nawiązujących do małopolskiego symbolu korala.
Koncepcja kampanii została opracowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
– mówił podczas konferencji tuż po zakończeniu ŚDM Jacek Krupa.
- Dar serca z Małopolski dla Papieża Franciszka
- Akcja specjalna – Podróż za jeden uśmiech
- Materiały video
- Podsumowanie kampanii